شركت طراحي دكوراسيون چيست

شركت دكوراسيون داخلي

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

شركت طراحي دكوراسيون چيست

۸ بازديد

شركت دكوراسيون داخلي (Interior Design) كه به عنوان يك حرفه، يك هنر و يك صنعت در دنيا شناخته شده،

بهينه سازي فضاهاي داخلي ساختمان ها به منظور انجــام فعاليت هاي روزمره يعني زندگي و كار اســـت.

بخش اعظم عمر ما در فضاهاي داخلي بناها سپري مي شود. اين فضاها محيطي را ايجاد ميكنند كه پاسخ­گوي

نيازهاي اساسي ما نظير نياز به سرپناه بوده و بسياري از فعاليت­هاي ما در آن صورت ميگيرد.

همچنين آنچه به يك بنا روح مي­بخشــد، فضاي داخلي آن اســـت. بنابراين ميتوان گفت كيفيت فضـــاي داخلي از يك طرف تأثير مســـتقيمي بر نحـــوه انجـــام فعاليت هاي ما در آن دارد و از طرف ديـــگر نگرش، احـــوال و شخصيت ما را تحت تأثير قرار مي­دهـــد. بر اين اســاس، هدف طراحي داخلي، بهبود عملكرد فيزيكي و رواني فضا براي راحت­سازي زندگي در آن است. فضاي معماري بدون طراحي داخلي يا اصلاً قابل استــــفاده نيست و يا در صورت قابل استفاده بودن، كارآيي لازم و بهينه را نخواهد داشت.

 

صيت ما را تحت تأثير قرار مي دهد. بر اين اساس، هدف شركت دكوراسيون داخلي ، بهبود عملكرد فيزيكي و رواني فضا براي راحت سازي زندگي در آن است. فضاي معماري بدون طراحي داخلي يا اصلاً قابل استفاده نيست و يا در صورت قابل استفاده بودن، كارآيي لازم و بهينه را نخواهد داشت.

 

طراحي داخلي زندگي همه آحاد جامعه را تحت تأثير قرار مي دهد و تأثيرات آن در زندگي به وضوح قابل مشاهده است. از اين رو موضوع طراحي داخلي به هيچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه هاي اعياني نيست. طراحي داخلي مي تواند براي كل جامعه و طبقات كم درآمد هم مفيد باشد.

 

اگر قناعت را اصل اساسي امروز جامعه بدانيم و قصد داشته باشيم امكان زندگي راحت را در فضاي 40 يا 60 متري آپارتمان ها فراهم كنيم، طراحي داخلي يك ضرورت گريز ناپذير خواهد بود. طراحي داخلي مي ­تواند به ما نشان دهد كه در اين فضاي كوچك چطور و با چه وسايلي بايد زندگي كنيم.

از آنجا كه طراحي داخلي در ارتباط مستقيم با ويژگي هاي روحي ـ رواني انسان قرار دارد، بايستي براي نيل به يك طرح مطلوب، ويژگي­ هاي رفتارهاي انساني در فضاهاي داخلي زيستي اعم از عمومي و خصوصي، در طراحي به دقت مورد توجه قرار گيرد. از اين رو طراح به هنگام طراحي فضاي داخلي با دو مقوله سروكار دارد: كاربرد آن فضا، و احساس و تأثيري كه مي­ خواهد آن فضا بر استفاده­ كننده داشته باشد.

طراحي داخلي طيف گوناگوني از عناصر و مؤلفه ها از قبيل فرم، نور، رنگ، بافت، كف، سقف، ديوار، عناصر كاركردي و تزييني و مبلمان را در برمي گيرد. اين عناصر ابزارهاي كار طراح هستند كه همگي بايد بطور هماهنگ و متناسب در يك طرح مرتبط و خوشايند قرار گيرند.

 

كار شركت دكوراسيون داخلي كه در حد واسط ميان معماري و طراحي قرار مي گيرد، به همان ميزان كه شامل جنبه هاي كاربردي، ساختاري و فني مي شود، طراحي تجسمي و جنبه هاي بصري و زيبايي شناسانه را نيز در بر دارد. از اين رو طراحي داخلي اغلب در رديف هنرهاي تجسمي به حساب آمده است و براي موفقيت در آن، بايستي تا حد نسبتاً زيادي با عناصر و اصول طراحي تجسمي و مبادي سواد بصري آشنا بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.